Blog

Usterki typowe dla określonych marek

Typowe usterki samochodów określonych marek

Kierowcy z zamiłowania często snują różne opowieści co do niezawodności aut konkretnych producentów. Równie chętnie, jak mówią o zaletach, opowiadają też o wadach pojazdów innych koncernów. Nie ma w tym krzty przesady, zdarza się bowiem, że określone modele wybranych marek rzeczywiście zmagają się z konkretnym rodzajem problemów. Najczęściej wynika to z zastosowania różnych rozwiązań, które miały usprawniać działanie pojazdu, a w ostatecznym rozrachunku mogą okazać się ich piętami achillesowymi.

Jakie usterki zatem są typowe dla określonych producentów? Poniżej przygotowaliśmy zestawienie kilku wybranych marek, których pojazdy zmagają się z typowymi dla nich awariami.

BMW – luksus i awaria
Choć kojarzony z luksusem i sportowym zacięciem, BMW należy do bardziej awaryjnych samochodów. To, co ulega najczęściej awarii w autach tego koncernu, uzależnione jest często od serii i rocznika. Zdecydowanie najwięcej problemów przysparzają silniki wysokoprężne, w których uszkodzeniu ulegają najczęściej wtryskiwacze, rozrząd i turbosprężarki. Nierzadko też pojawiają się problemy z elektroniką – może ona zawieść nawet przy podnoszeniu/opuszczaniu szyb. Starsze egzemplarze z kolei często zmagają się z szybko postępującą rdzą.

Tylna belka we francuzach
Ten punkt będzie bardziej zbiorczy. Francuskie samochody bowiem często mają problem z elektroniką, jednak najbardziej rozpoznawalna dla starszych modeli Peugeota, Renault i Citroena była zasadniczo tylko jedna wada. Mianowicie koncerny te do pewnego momentu wykorzystywały tylną belkę skrętną, która, choć sprawiała, że samochód prowadziło się jak marzenie, to na polskich drogach po niedługim czasie ulegała awarii. Charakterystycznymi objawami jest wykrzywienie się geometrii kół, huk z tyłu w czasie jazdy, jak i „ciągnięcie” w którąś ze stron.

(Nie)elektroniczny Mercedes
Swojego czasu głośno było o tym, jak Mercedesy z zaawansowaną elektroniką potrafiły płatać figle swoim właścicielom w najmniej oczekiwanym momencie. Dzisiaj wydaje się, że koncern nauczył się na swoich błędach, jednak wciąż pojawiają się problemy z komputerem pokładowym, a przewody ulegają szybkiej korozji. W starszych modelach często dochodzi również do usterek turbosprężarek Diesla i pompy paliwa.

Wiecznie uszkodzona Alfa
Wśród wielu kierowców panuje przekonanie, że Alfa Romeo to jedne z najbardziej awaryjnych samochodów na rynku, a ich miejsce nie jest na drodze, a w warsztacie. Co należy do typowych usterek samochodów tego włoskiego producenta? Przede wszystkim wadliwe zawieszenie i górne wahacze. Zawodzi też często rozrząd w silniku 2.2 JTS.

Solidny jak Volvo?
Szwedzki producent przyzwyczajał nas przez lata do myśli, że jego samochody są niezniszczalne i przetrwają wszystko. Jednak i te auta zmagają się z różnymi problemami, a mianowicie z uszkodzeniem koła zmiennych faz rozrządu, a także z usterkami skrzyń automatycznych. Podobnie, jak i w pojazdach wielu innych marek, zmorą często jest elektronika.

Skazani na awarię?
Samochody, jak każde maszyny, wymagają odpowiedniej dbałości, co ma zapewnić im ich maksymalną żywotność. Jak jednak wykazują powyższe przykłady, czasem awarie wynikają nie z niedbałości użytkowników, a bardzo często z nowości, jakie są stosowane w nowych liniach. Przed zakupem więc dobrze jest się zorientować w recenzjach profesjonalistów i innych użytkowników, którzy postawili na dany pojazd.